ÉRTÉKESÍTÉS: RENDELÉS ÉS SZÁMLÁZÁS EGYSZERŰ KEZELÉSE

A Vevői rendelések rögzítését a PROD többféle módon támogatja. A részletes rendeléskezelő felület mellett idősoros rendelés rögzítésére is lehetőséget ad, így az ismétlődő, egy termékre leadott megrendelések is kezelhetőek. A rendszer támogatja a CSV formátumban összeállított rendelések beemelését is.

Webshopok rendeléseinek átvétele és kezelése: A PROD integrálható létező webshopokkal a web-service kapcsolaton keresztül, illetve elektronikus adatcsere (EDI) révén is. A Web Order Desk felületen a Vevő közvetlenül is rögzítheti megrendeléseit és követheti azok státuszát, a kiszállítás menetét, és e-mail-értesítést is kérhet a változásokról.

Vevői rendelések kettébontása és összevonása: ha egy rendelés nem szállítható ki teljes egészében, a fennmaradó rész egy új rendelésbe választható le. A létrejött rendelés később kiszállítható, vagy össze is vonható egy következő rendeléssel.

Eladható Termékek és Cikkek

Cikkek és Termékek megkülönböztetése: egy gyártó vállalat alapvetően Cikkeket gyárt, de Termékeket ad el. Cikként kezeljük a gyártmányt a belső folyamatokban, így követhetőek a gyártmányok életútja során bekövetkező műszaki változások.

Minőségbiztosítási szempontból a lényegi és dokumentálandó különbségek (például egy alkatrész cseréje vagy egy új szoftver verzió kiadása) jól követhetőek, de a Vevői rendeléseken nem kell ezeket végigvezetni, hiszen a Vevő számára a Termék lényegi funkcionalitása nem változik.

A Cikkek és Termékek megkülönböztetése azért is fontos, mert a bevizsgálásokat és a forgalomba hozatali engedélyeket nem célszerű egy belső, változó Cikkszámhoz kötni. A megkülönböztetés lehetővé teszi, hogy a Vevők oldalán másképpen hivatkozzuk a végterméket, mint ahogy azt a vállalat következetesen felépített Cikkszámrendszere megköveteli.

Kiszállítás

Egyszerű adminisztráció

Ha a vevői rendelésen szereplő tételek rendelkezésre állnak, a rendelések tartalmát össze kell csomagolni és útnak kell indítani. Első lépésben a csomagolásra váró rendeléseket szükséges kiválasztani, ezt követően nyomtatható a Szedési lista, ami alapján a tételek kigyűjthetők a raktárból.

Vonalkódos beolvasás

A csomag összeállítás részeként a PROD rendszere a Gyári számmal vagy Lot kóddal nyomkövetett termékek vonalkódos beolvasását is támogatja.

A PROD lehetőséget ad…

Vevőspecifikus Címke és doboz címkék nyomtatására,
A Szállítólevél részeként Fuvarozói címke nyomtatására, vagy
Elektronikus Fuvarlevél keletkeztetésére.

Számlázás

A rendeléshez kapcsolódóan Előlegszámla, Proforma számla, Sztornó és Visszáru számla, illetve egy vagy több Végszámla készíthető a kiszállítás pillanatában vagy utólag is.

A PROD képes digitálisan aláírt Elektronikus számla kiállítására. A rendszer a megrendeléstől független Számla készítését is támogatja.

Egy Számlán több rendelés sorai is szerepelhetnek, és fordítva, egy rendeléshez több Számla is készíthető. A Számlára felvihetők fizikai valósággal nem rendelkező sorok (pl. szállítási költség), vagy negatív eladási árú rendelési sorok (pl. Jóváírás, Árengedmény).

Árlisták

W

Egy adott termék eladási ára több tényezőtől függ: a vevőtől, a rendelési darabszámtól, a kumulált darabszámtól, az esetleges időszakos akcióktól, a partnereknek adott engedményektől és így tovább.

W

Emellett adóügyi vagy más megfontolások miatt is szükség lehet arra, hogy egy megrendelt terméket 2 soron számlázzunk.

W

Ilyen esetekben ahelyett, hogy az árat a Cikktörzs részeként kezelné, a PROD rendszere egy vevőkből és termékekből álló mátrix ban írja le az árképzést.

Egy termék eladási ára függ a Terméktől, de több Terméket is kezelhetünk azonos árral, eladási kondícióval. A Termékek eszerint csoportokba rendezhetők.

A Termék eladási ára a Vevőtől is függ, de ugyanarra a termékkörre több Vevőt is kezelhetünk azonos árral, eladási kondícióval. Eszerint a Vevők is csoportokba rendezhetők.

Az eladási kondíciókban rögzíthetünk mennyiségfüggő árakat egy rendelésre vonatkozóan, vagy az eddig szállított összes mennyiség szerint.

Megadhatunk időben változó eladási árat, amikor a termék ára nem a mennyiség szerint, hanem évről-évre változik.

Rögzíthető, hogy a vevő fizet-e tételes szállítási költséget, mi a fizetési módja, vagy éppen a Garanciális idő.

A rendszer automatizmusokkal támogatja a vevői rendelések kiszolgálását minden olyan ponton, ahol további információs igény nem áll fenn.

A PROD lehetővé teszi, hogy a kollégák a lehető legkevesebb időt töltsék a rendelésekkel kapcsolatos napi rutinfeladatokkal, és automatizmusaival a hibalehetőséget is minimalizálja.